DS 7 CROSSBACK

Milyen Citroën ez? – DS 7 Crossback E-Tense 225 teszt

2022.02.19.

Kezeink között elevenedik meg Franciaország sava-borsa a DS 7 Crossback-et hajtva, ami villanyosított hajtáslánccal mutatja meg legkifinomultabb arcát igazán.

Sokan, sokféleképp próbáltak a prémium irányába elmozdulni a hagyományos gyártók közül is, de egyetlen sikersztorit sem tudnék kiemelni. Legtöbbször ikonikus márkanevek estek áldozatául a hasonló próbálkozásoknak, és bár döcögősen indult a DS modellnév leporolása is, a DS 7 Crossback debütálásával, és ezzel egy időben a DS prémium almárkává formálásával megtalálták valódi karakterüket. Amit úgy tűnik, hogy még ízlelgetnie kell a közönségnek, hiszen a márkalogóra pillantva nem egyszer megkérdezték tőlem, hogy: “Milyen Citroën ez?”

Nos, nem szokványos, az biztos, és erre számtalan egyedi logó is felhívja a figyelmet. Ha Macron is ezt a modellt választotta magának beiktatásakor, akkor azért nem lehet olyan rossz a DS első európai SUV-ja, nem igaz? Most itt volt a lehetőség, hogy kipróbáljuk a DS 7-est, ráadásul plug-in hibridként, a sportos inspirációnak szánt Performance Line kivitelben. Oh igen, itt nem felszereltségi szintek vannak, hanem inspirációk, melyek mindegyike egy másik francia karakterre épít. Bastille, Rivoli, Opera.

Van benne valami szörnyen megragadó, ahogy a DS 7 fel meri vállalni szülőhazáját, és a francia kötődés minden részletében visszaköszön: a francia karórák ihlette ablakkapcsolókban, vagy persze az utastér ékében, az indításkor felbillenő B.R.M analóg órában, amitől instant lefolysz a gyöngyszem-öltéses fotelekből. Itt tényleg az egész műszerfalat finom tapintású alcantara borítja, ráadásul rögtön két 12-colos képernyő fogad, miután betolt a volánhoz az ülés.

Végre HD felbontásban is élvezhetjük a hibrid rendszer működését jelző grafikákat, a digitális műszercsoportra pedig akár az éjszakai hőkamera képe is kirakható, ami olyan helyeken is felismer, és bekeretez embereket, bicikliseket, ahol szabad szemmel még biztosan nem vennénk észre őket. Ugyanez a megbízható és profi működés jellemző az araszolásra is képes adaptív tempomatra és sávtartóra, ami kissé a háttérbe vonulva segít bele a vezetésbe, ha szükség, egyébként pedig nem erőszakolja ránk a segítségét, mint más rendszerek.

Hiába osztozik rengeteg alkatrészében a PSA más, szintén EMP2 platformra épített városi terepjárójával a DS 7, mégis minden részletéből árad az átgondolt luxus. Néha a Porsche Macant láttam bele kupésított farába, néha más luxusautó arányait fedeztem fel a hosszan elnyújtott orrában, ami króm helyett fekete betéteket kap a sportos változat esetében. Ugyanakkor ajtónyitáskor bíborszínű, majd 180 fokban elforduló, lézerrel gravírozott, full-LED fényszórókat csak a DS tud, ahogy annak is örülök, hogy a középkonzolra telepített ablakkapcsolók is visszatértek az ősi francia modellekből.

Nem okozott meglepetést ugyanakkor a PSA elsőkerekes, tölthető hibrid hajtáslánca, ami a lemezek alatt lakozott a tesztautóban. Ezt egy 181 lóerős, 1,6 literes benzinmotor, valamint egy 110 lóerős villanymotor alkotja. Összteljesítményük egy rendkívül becsületes 225 lóerő, ami egy hagyományos, Aisin féle 8-fokozatú automatán jut el az első kerekekig, és ami kellően dinamikusan viszi még a közel 1,9 tonnás kasznit is. Mégsem a tempós közlekedés, hanem a hangtalan suhanás áll csak igazán jól ennek a színházi körítésnek, amihez csak hozzátesz az úthibákhoz igazodó, azokat a fedélzeti kameráról figyelő aktív futómű.

Ugyanakkor akárhány modellben próbáltam eddig ezt a hajtásláncot, mindig 35 kilométert tettek meg villanyról, tisztán elektromosan, egyetlen töltéssel, a WLTP szerint ígért 55 kilométeres hatótáv helyett. Bár tény, hogy valahogy mindig télen próbálom őket, de fűtéssel és fűtés nélkül is hasonló hatótávot produkálnak általában. A hétköznapi ingázáshoz ez a hatótáv is elég lehet sokaknak, pláne, ha mondjuk nem csak otthon, de a munkahelyünkön is lehetőségünk van tölteni. Köztéri töltőről kevésbé éri meg kivárni azt a 2 és fél – 3 órát, azért a 35 kilométerért cserébe.

Jelenlegi árlistája szerint 16,8 millió forintról indít az elsőkerekes, Performance Line felszereltségű DS 7 Crossback E-Tense, míg az összkerekes változat további 1,4 millió forint felárat jelent. Ezzel valamivel a plug-in versenytársak fölé pozícionálták, de érzésem szerint hangulatban, anyaghasználatban, technológiai felkészültségben és természetesen karakterben ad is annyival többet a DS 7 Crossback. Olyan kiegészítőket, amiket senki más nem kínál a piacon, mindezt Párizs köntösébe öntve.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.06
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az....
2022.12.06
A bajor prémiummárka technológiai irodái a teljes nyilvánosság számára elérhetővé teszik a....
2022.12.06
Made in Hungary modellek, amiket soha nem gyártottak sorozatban.   ..
2022.12.06
Az Ökumenikus Segélyszervezet országos intézményhálózatának úgynevezett „Családok Átmeneti....
2022.12.06
Az olasz rendőrség vizsgálja az adatszemüveg használatát a forgalom megfigyelésére. A közlekedési....
2022.12.06
Romániában csaknem 7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az idei első tizenegy....
2022.12.06
Autóipari mérnökirodát nyit Szegeden a Thyssenkrupp Automotive üzletága, és ezzel a város a....
2022.12.06
100 méternyi fényfüzér, 50 tekercs szigetelőszalag és 10 órányi munkát jelentő díszítés: ezek....
2022.12.06
Öt új Solaris-Skoda Trollino 18 típusú trolibusz állt forgalomba Budapesten, a korszerű és....
2022.12.06
Gyalogátkelőhelyen gázolt a soproni sofőr – írta a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság. ..