Kína
„A német autóipar hasznot húz a kínai üzletekkel és képes lesz az ázsiai autógyártókkal felvenni a versenyt, ha a kereskedelem fair és szabad marad.” – nyilatkozta Németország kancellárja, Olaf Scholz szombaton, amikor arról beszélt, hogy az Európai Unió egyre közelebb kerül ahhoz, hogy erős vámot vessen ki a Kínából importált elektromos autókra. Még ebben a hónapban megtudhatjuk a vámszabás részleteit, aminek azért látja szükségét az EU, mert rohamosan ellepték az európai piacokat az olcsó kínai autók.
Ugyanakkor több kimutatás is jelezte már, hogy a megerősített vámokkal sem lesznek veszteségesek a Kínából importált villanyautók, hiszen akkora marginnal, nyereséggel árulják őket Európában. Ráadásul Peking erre a lépésre azt válaszolta, hogy cserébe készen állnak hasonló mértékű vámot kivetni a nagy motoros európai autókra. Utóbbi lépés nyilván komoly gyomros lenne az olyan német gyártóknak, mint a Mercedes-Benz, a Porsche vagy a BMW. Olaf Scholz szerint „az izoláció és az illegális vámkapuk csak mindent drágábbá tesznek és mindenki szegényebbé. Nem zárjuk be a piacunkat külföldi cégek előtt, mert nem szeretnénk a saját cégeinket sem elzárni külföldtől.”