Három különös kísérleti projekt a BMW-nél

2025.12.26.
A BMW Group nagyvárosokkal együttműködve útnak indított kezdeményezései között olyan mobilitási kutatások és kísérleti megoldások is szerepelnek, amelyek célja a vezetés és a közlekedés hatékonyságának növelése, valamint a forgalmi torlódások csökkentése. A jövőbe mutató mobilitási megoldások kimagaslóan fontosak a metropoliszok számára, kiváltképp a belvárosi területeken történő járművezetés és parkolás tekintetében. A müncheni központú vállalatcsoport többek között ezért is kutatja, hogy miként teheti ügyfelei mobilitását városbarátabbá úgy, hogy mindazt maximálisan egyéni igényeikhez igazítja. A Rotterdam városával kiépített stratégiai partnerség égisze alatt például mindkét fél mélyebb betekintést nyerhet abba, hogy a városnak milyen innovatív fejlesztésekre van szüksége és a járművezetők körében mely megoldások működnek jól. A BMW Group kutatási eredményei rámutatnak, hogy az emberek mobilitási szokásai különféle ösztönzőkkel és pozitív motivációval nagymértékben befolyásolhatók. A vállalatcsoport látványos digitális megoldásokkal igyekszik fokozni ügyfelei vezetési élményét és hatékonyabb járműhasználatra ösztönözni őket. Nemrégiben három olyan kísérleti projekt is biztató eredményekkel zárult, amelyek relatíve kicsi, de pozitív ösztönzőkre épültek. A BMW Group a „My Travels” néven futó kísérleti projektet 2024 második felében végezte Hollandiában, ahol a kutatásban részt vevő ügyfeleknek minden utazás után részletes elemzést küldött, az olyan valós alternatívákkal kapcsolatos információkra is kitérve, mint például a gyaloglás, a kerékpározás vagy a tömegközlekedés használata. A kutatási eredmények azt mutatták, hogy már pusztán a részletes utazáselemzések áttekintése és az alternatív utazási lehetőségek megismerése is ösztönzőként hat az autóhasználattal szemben. Ez az eredmény tökéletes összhangban áll Rotterdam azon céljával, hogy az utakat felszabadítsa azok számára, akiknek valóban szükségük van rájuk. A müncheni központú vállalatcsoport a kísérleti projekt során emellett gamifikációval is igyekezett csökkenteni termékei ökológiai lábnyomát. A BMW és MINI modellekből álló flotta valós idejű emisszió-megjelenítése rámutatott arra, hogy a hatékonyabb „Green” vezetési üzemmód átlagosan 7 százalékkal alacsonyabb energiafogyasztást eredményez. Az „Artwork Challenge” néven futó kísérleti projekt célja is az volt, hogy „Green” vezetési üzemmódra ösztönözze a vezetőket: a központi kijelzőn megjelenített, látványos műalkotás annál nagyobbra, színesebbre és összetettebbre nőtt, minél tovább maradt az autó „Green” vezetési üzemmódban. E kísérletet 2025 első negyedévében végezte a BMW Group a legkorszerűbb tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman és MINI Cooper modellekkel, biztató eredménnyel: a bajor prémiumgyártó ügyfelei 60 százalékkal növelték a „Green” vezetési üzemmódban megtett utak arányát. A harmadik, „COOL” (CO2 Optimal Charging) néven futó kísérleti projekt 2025 áprilisában indult azzal a céllal, hogy betekintést adjon a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellek vezetőinek járműtöltési szokásaiba és az ezzel járó károsanyag-kibocsátásba. Csupán az, hogy az ügyfelek egy egyszerű és lényegre törő alkalmazásban valós időben látták a kilowattórára lebontott károsanyag-kibocsátásukat, ösztönzőleg hatott járműtöltésük időpontjának megválasztására. A 355 vezető részvételével végzett projekt minimum két értékes eredményt is hozott: a gamifikáció a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek esetében 6 százalékkal eredményezett CO2-hatékonyabb járműtöltést, rámutatva, hogy még az eleve környezettudatos résztvevők is hajlandók további lépéseket tenni a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében. A kísérleti projektek eredményeit a BMW Group és Rotterdam városa még fenntarthatóbb, felhasználó-orientált mobilitási koncepciók kifejlesztésében kamatoztatja, hogy egyaránt tovább csökkentse a személyes mobilitás és a nagyvárosi mobilitás ökológiai lábnyomait.   További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!    
Címkék: 

The Meeting X: Tíz év Porsche szenvedély Dél-Kelet-Ázsiában

2025.12.26.
Ami egykor hasonló gondolkodású emberek kötetlen összejöveteleként indult, az – a thai Porsche rajongó, Sihabutr „Tenn” Xoomsai kezdeményezésére – Délkelet-Ázsia legfontosabb Porsche közösségi eseményévé fejlődött: egy élénk platform a szenvedély, a közösség és a generációkat összekötő járművek számára. Fotók: Porsche „Soha nem gondoltam volna, hogy most ünnepeljük a The Meeting tizedik kiadását, amikor először gyűltünk össze egy kis rajongói csoportként” – mondja Sihabutr „Tenn” Xoomsai. „Mindez csak partnereink és a hihetetlen ázsiai Porsche közösség folyamatos támogatásának köszönhetően vált lehetővé. A Porsche iránti szenvedélyük évről évre életre kelti ezt az eseményt – és ezért a csapatommal együtt mélységesen hálásak vagyunk. Izgatottan várjuk, mit hoz a következő évtized.” A Porsche Thaiföld tematikus területek sorozatát hozta létre a bangkoki Impact Speed ​​​​Parkban, élükön egy Porsche Hospitality Village-lel. Itt a látogatók felfedezhették a Porsche Lifestyle Boutique-ot, vagy virtuálisan vezethették kedvenc Porschéikat legendás pályákon a legmodernebb versenyszimulátor segítségével. Közvetlenül a Hospitality Village mellett helyezkedett el a Motorsport Zone – igazi látványossággal: a Porsche 956-ossal, amelyet a stuttgarti-zuffenhauseni Porsche Múzeumból repültettek ide. Ez a motorsport ikon uralta a hosszútávú versenyzést az 1980-as években, négyszer egymás után megnyerve a Le Mans-i 24 órás versenyt (1982-1985), és új mércét állítva fel az aerodinamika és a sebesség terén. E történelmi bajnok mellett állt a legmodernebb 963 LMDh versenyautó – amely frissen nyerte meg az IMSA címet és lenyűgöző második helyezést ért el a 2025-ös Le Mans-on. Ez a két jármű együttesen egy erőteljes duót alkot, amely a Porsche páratlan versenyzői DNS-ét a jövőre vonatkozó vízióval ötvözi. További tematikus területek olyan járműveket mutattak be, amelyek a Porsche identitásának minden aspektusát megtestesítik: Kaland: Egy speciálisan előkészített Cayenne S E-Hybrid Coupé – Malajziában gyártották Thaiföld számára, és híres a Bangkoktól Stuttgartig tartó epikus, 22 000 kilométeres útjáról híres. Az expedíció 61 napig tartott 17 országon keresztül, és demonstrálta a Porsche modellek tartósságát és sokoldalúságát. Teljesítmény: A 911 és 718 modellek a sportautók globális mércéjeként szolgálnak. Városi: A Taycan és Macan modelleken keresztül bemutatva, úttörő villamosítás és sokoldalúság. Örökség: Egy válogatott részleg, amelyben a 911 Spirit 70 szerepel – egy limitált kiadás, amely az 1970-es évek színeit, mintáit és életstílusát ünnepli. Az ünnepségek mellett a Porsche Asia Pacific adott otthont az első regionális Porsche Klub Elnöki Találkozónak Bangkokban. Ázsia minden részéről érkező Porsche Klub Elnökök gyűltek össze egy párbeszéd, eszmecsere és inspiráció napjára a nemzeti határokon átnyúlóan. Az ünnepség este a Porsche Club Nighttal folytatódott a Curvistan Bangkokban – a márka magával ragadó életmódjában és közösségi terében, Thong Lo szívében. Több mint 280 Porsche Klub tag érkezett Ázsia minden részéről a legújabb Curvistan kiállítás hivatalos megnyitójára, amelyet Stefan Bogner kurált, és méltóképpen a „Porsche közösségek” témájának szenteltek. A Porsche közösségek a márkánk szívében állnak” – mondja Yannick Ott, a Porsche Asia Pacific marketingvezetője. „Az X találkozó, a Curvistan és az első regionális Porsche Klub elnöki találkozója jól mutatja, hogyan fognak össze a márka címere mögött álló emberek, hogy valami igazán egyedit alkossanak. Ez a szellem hajt minket előre.”  
Címkék: 

A Mercedes Dubajban kezd ingatlanfejlesztésbe

2025.12.26.
Egy több toronyból álló komplexum, amely luxuslakásokat, közösségi tereket és innovatív mobilitási megoldásokat ötvöz egy "város a városban" formájában, inspiráló kapcsolódási pontokat teremtve a Mercedes-Benz márkával. Fotók: Mercedes A Mercedes-Benz és a dubaji székhelyű Binghatti fejlesztő bejelenti második közös ingatlanegyüttműködését: a Mercedes-Benz Places | Binghatti City-t. A dubaji Meydan negyedbe tervezett projekt a Binghatti első átfogó közösségi tervét képviseli, és a Mercedes-Benz Places-t egy teljes negyeddé bővíti, amely több mint 836 000 négyzetméteren terül el. Ez a „város a városban” koncepció luxus lakótereket fog összehozni egy integrált városi ökoszisztémában, amely a dizájnra, a mobilitásra és a közösségre összpontosít. „A kivételes élmények megteremtése ügyfeleink számára identitásunk középpontjában áll. A dubaji „Mercedes-Benz Places – Binghatti City” bevásárlóközponttal új mércét állítunk fel: olyan tereket hozunk létre, ahol márkánk nemcsak megtapasztalható, hanem igazi otthonná válik.” – mondja Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja. „A Mercedes-Benz-zel megújult partnerség a kiválóság, a precizitás és az időtlen dizájn közös filozófiájának bizonyítéka. A „Mercedes-Benz Places – Binghatti City” egy világszínvonalú városi élményként fogant meg, egy olyan helyként, ahol a luxus és az innováció találkozik, hogy egy teljes várost hozzon létre a városban. Ez a főterv Dubaj egyik legrangosabb úti célját és az exkluzív élet igazi szimbólumát hozza létre.” – fogalmaz Muhammad BinGhatti, a Binghatti Developers elnöke. A Mercedes-Benz Places | Binghatti City egy „város a városban” fogant meg. A rendezési terv a luxuslakásokat kulturális és szabadidős kínálattal, bevásárlóutcákkal, parkokkal és zöldterületekkel, mobilitási központokkal, wellness- és sportlétesítményekkel, valamint étkezési, szórakozási és közösségi terekkel ötvözi. A cél a mindennapi szükségletek gyalogos kielégítése, valamint egy olyan koherens lakókörnyezet megteremtése, amely ötvözi az építészetet, a szolgáltatásokat és a mobilitást. Az autóktól az építészetig – holisztikus márkaélmény A Mercedes-Benz Places először egy közös projekttel indult a Binghattival, egy 65 emeletes felhőkarcolóval Dubaj belvárosában, amely jelenleg építés alatt áll. A második projekt Miamira összpontosít. A JDS Development Grouppal együttműködve már folyamatban van a Mercedes-Benz első amerikai ingatlanprojektjének építése. Mindkét koncepció értékesítése aktív, és a Mercedes-Benz Places harmadik fázisa most teljes lendülettel zajlik. Ez a fázis új szintre emeli a Binghattival való együttműködést. Egyetlen mérföldkő után a partnerség kibővül egy összekapcsolt városi negyeddel Dubajban, ismét átültetve a Mercedes-Benz érzéki tisztaság formatervezési filozófiáját az autóiparból az építészetbe. A Mercedes-Benz Places tükrözi a vállalat elkötelezettségét a holisztikus márkaélmények iránt. Az ingatlanpiacra való belépéssel a Mercedes-Benz az autóiparon túlmutató inspiráló mércét állít fel. Ez a megközelítés új tereket és további kapcsolódási pontokat teremt az ügyfelek számára, miközben a lakosoknak fejlett mobilitási megoldásokhoz kínál hozzáférést. A Mercedes-Benz márka vezető tervezőivel együttműködve kidolgozott projekt az „érzéki tisztaság” formanyelvét testesíti meg, és ikonikus autóipari örökségének szobrászati ​​kifinomultságából merít ihletet.  
Címkék: 

Sikeres (35) évet zár a Porsche Hungaria

2025.12.26.
Ahogy a korábbi években, az idén is a Szépművészeti Múzeum impozáns épületében értékelték az évet a Porsche Hungaria vezetői. Az épület előtt a VW-konszern autói jelezték, rangos esemény van a rangos épületben. A négy kiállított autó közül kettő is Győrben készül. A Cupra Terramar és az Audi Q3. Fotó: Autoszektor A sajtótájékoztató legfontosabb gondolatai ezek voltak: A Porsche Hungaria (PH) Kft. eladásai növekedtek a magyarországi autópiacon 2025-ben A PH ma már több mint egy importőr cég, a vállalatcsoport 35 éves magyarországi jelenléte alatt logisztikai központtal, használtautó-üzletággal is rendelkezik, elektromos járművek tudás- és tesztközpontját is létrehozta A cél, hogy a jövőben is vezető importőr maradjon, amelyhez megvan a stratégiája, hálózata és fejlett modellkínálata Cél az is, hogy a következő három év alatt a PH együttes részesedése a jelenlegi 20 százalék körüliről 25 százalékra nőjön. A számok: Az Audi, Cupra, SEAT, Skoda, Volkswagen és VW-haszonjárművek modelljeiből az idén 29 500-at adtak el Magyarországon, ez ötszázalékos bővülés a 2024. évihez képest. A magyarországi újautópiac az idén 7,7 százalékkal nőhet, 150 ezer személyautó és kishaszonjármű eladásával. Az új személyautók értékesítése 128 ezer körül alakul. Győr és a VW-konszern büszkesége 1: Audi Q3 Fotó: Audi A Porsche Hungaria márkái közül a VW 6,9 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a magyarországi újautópiacon, a VW-haszonjárművek 9,1 százalékkal, a Skoda 8,8 százalékkal, a SEAT 0,6 százalékkal, a Cupra 0,8 százalékkal, az Audi 2,6 százalékkal. Az eladások 65 százaléka SUV-modell, ez a trend tovább folytatódik a magyar piacon. Az elektromos modellek aránya az új autók piacán 8,5 százalék, lassan nő, még a régiós átlag alatt van. A Das WeltAuto 2025-ben 6800 használt járművet értékesít, öt százalékkal bővülve. Az idén a világban 90 millió autót értékesítenek. Ebből nem végleges adatok szerint 26.6 millió Kínában talál vevőre. Európa 15 millió személygépkocsival zár, az USA 16.6 millióval. Győr és a VW-konszern büszkesége 2: Cupra Terramar. Fotó: Audi Mi a siker receptje? – tette fel a kérdést Wachtler Tamás ügyvezető igazgató. Fantasztikus modellkínálat, erős kereskedői hálózat, a Porsche Hungaria kiváló munkatársai és partnerei – hallhattuk a választ. Wachtler Tamás hozzá fűzte, a siker nem teszi elégetté a Porsche Hungariát, inspirál, hogy tovább tudjanak növekedni. Maradjunk együtt a csúcson, a következő harminc évben is – fogalmazott. Fejezetek - múlt, jelen, jövő 1990-ben 7 fővel indult a Porsche Hungaria. Ma több mint háromszázan dolgoznak itt. A Budaörsön létrehozott bázis folyamatosan fejlődik, a 2003-ban létrehozott Parts Center immár kilenc régiós ország számára biztosít alkatrészeket, nemrégiben indult el legújabb, 20 millió eurós bővítési projektje. Itt létesített kereskedést a Das WeltAuto használtautó-üzletág, megnyílt a MoonCity elektromos jármű tudás- és tesztközpont, valamint a Cupra Garage. A MoonCity töltőberendezés-eladása az idén eléri az 1700 darabot a 2024. évi 1241 darab után, a részesedése 17 százalék.                  
Címkék: 

Volt, aki átlagosan majd napi háromszor bérelt kocsit és akadt egy véres eset is – autómegosztós sztorik

2025.12.26.
A wigo számára a növekedés, az újítások és a meglepetések éve volt 2025. A felhasználók nem csupán többet autóztak, hanem jóval messzebbre is mentek: átlagosan több mint 15 %-kal hosszabb utakat tettek meg, összesen 6%-kal több kilométert vezetve, mint tavaly. Egyértelműen hosszabbá váltak tehát az autós túrák, bár a leghosszabb egybefüggő út 1490 kilométeres, még tavaly felállított rekordját megdönteni nem, csak újra beállítani sikerült. Szintén nem volt trónfosztás a legnépszerűbb városi autó kategóriában, ahol 2025-ben a is Renault Clio lett a bajnok. A fővároson belül Terézváros volt a legkedveltebb indulási és érkezési pont, míg a hosszabb kiruccanásoknál magasan vezetett a Balaton térsége: Siófokra, Balatonfüredre és Zamárdiba irányult a vidéki wigos túrák zöme. A legaktívabb felhasználó 954 utat tett meg egy év alatt, ami közel 70-nel magasabb a tavalyi csúcsértéknél. A flotta közben megőrizte fiatalos lendületét, hiszen átlagéletkora továbbra is mindössze 1,5 év, és több új autótípussal gazdagodott. Az emblematikus MINI Cooper Cabrio-k, valamint rövidebb ideig a wigo flottájában vendégeskedő MINI Countrymanek mellett számos Opel kishaszongépjármű (Vivaro, Combo, Movano) érkezett. Utóbbiak a wigo max zászlaja alatt futnak, amely mára Budapesten és Fehérváron, összesen hét ponton érhető el. A három különböző modellel az idén közel 1000 tonna rakományt szállíthattak a felhasználók. A kényelmes, rugalmas, nagyfokú szabadságot biztosító mobilitási formát preferáló közösség létszáma már a 145 ezer főt is meghaladta. A wigo komoly mérföldkőnek tartja a kilométeralapú árazás bevezetését, amellyel párhuzamosan elindult a wigo kalkulátor is, hogy még kiszámíthatóbbá váljon a szolgáltatás használata az útvonalak előzetes, pontos tervezésének lehetőségével. Stabilan terjed a biztonságosabb vezetést jelentő wigo care+ is: ebben az évben minden harmadik önrészcsökkentett útra ezt a kiegészítő biztonsági opciót választották a felhasználók. Az év egyik legszívmelengetőbb története egy mentett kutyához kötődik: egy felhasználó wigoval szállított sürgősen vért egy bajba került négylábúnak, akinek így sikerült megmenteni az életét. Természetesen ebben az évben is akadtak ottfelejtett tárgyak az autókban; közülük a legfurcsább és egyben legméretesebb egy komplett gázkazán volt. 2025-ben tehát továbbra is beigazolódott, hogy a wigo nem pusztán közlekedési alternatíva, hanem egyben olyan közösség is, amelyben minden nap váratlan, jó történetek születhetnek. A karácsonyi időszakban mindehhez különleges kedvezmények és nyereményjáték is társulnak, az utazást pedig egy megújult, még informatívabb app teszi egyszerűbbé. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!    
Címkék: 

Van, ahol 100 méterre sem látni el a köd miatt, és jönnek a kemény mínuszok

2025.12.26.
Fotó: police.hu Országszerte borult, felhős, csapadékmentes az idő. Köd, ködfoltok nehezítik a közlekedést Sárbogárd, Dunaújváros, Solt, Kecskemét, Kaposvár, Tapolca és Körmend térségében. A gyorsforgalmi, valamint a fő- és mellékutak burkolata a Dunántúlon és Bács-Kiskun vármegyében, valamint Nógrád vármegyében sónedves, másutt száraz. A ködös, ködfoltos tájakon Sárbogárd, Dunaújváros, Sárbogárd, Dunaújváros, Solt, Kecskemét, Kaposvár, Tapolca és Körmend térségében közepes a látótáv, 100-300 m közötti a belátható út hossza. Máshol jók a látási viszonyok. Országszerte szélcsend van, elszórtan gyenge a légmozgás. A hőmérséklet -6 és +2 fok között változik.   További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!    

Japánba ment a legjobb járműgyártói stratégiáért járó díj

2025.12.26.
Az AUTOBEST zsűrije – amely 32 európai országból származó független autós újságírókból áll, ezzel Európa és a világ legnagyobb független autós médiaközössége – megszavazta és kiválasztotta a hét rangos AUTOBEST elismerés győzteseit, akiket egy exkluzív díjátadó ünnepségen tüntetnek majd ki Bécsben, március közepén. A COMPANYBEST 2026 díjat a TOYOTA kapja kiemelkedő teljesítménye és kiegyensúlyozott stratégiája miatt. Az zsűri indoklása az alábbiakat tartalmazta. „A Toyota 2024-ben a világ legkeresettebb autógyártója maradt, világszerte 10,8 millió járművet értékesítve. A Toyota átgondolt, többirányú megközelítést alkalmaz, ügyfeleinek hibrideket, plug-in hibrideket, üzemanyagcellás járműveket és tisztán elektromos autókat kínálva az adott piacok igényei szerint. Összetett modellpalettát kínáló filozófiájával, amely a sportautóktól a haszongépjárművekig mindent lefed, gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen van. A Toyota motorsport iránti elkötelezettségét 2024-ben is díjazták, amikor a TOYOTA GAZOO Racing három FIA gyártói világbajnoki címet szerzett, bizonyítva, hogy a versenyzés továbbra is hajtja az innovációt.”   További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!    
Címkék: 

A téli autózás művészete, ahogy a Mazda látja. De mik azok az északi abroncsok?

2025.12.26.
A felkészülés mindig a téli időszakban a legfontosabb. A jó felkészülés alapja pedig a megfelelő felszereltségű autó – elsősorban a téli körülményekre felkészített, megfelelő mintázatú gumiabroncsok. A megfelelő gumik kiválasztásához mindenekelőtt az autózás körülményeit kell figyelembe venni: enyhe városi télben, alpesi hágókon vagy a távoli észak fagyos útjain tervez autózni? Európában három fő gumiabroncs-kategória van használatban: Négyévszakos gumi: Egyre népszerűbb választás. Ezeken a gumikon egy hópehely szimbólum látható, ami azt mutatja, hogy télen is megfelelnek az előírásoknak. Olyan régiókban kínálnak praktikus és biztonságos megoldást, ahol a tél enyhe és az időjárás változékony. A modern négyévszakos gumiabroncsok általában jól teljesítenek a nedves és hideg utakon, és mérsékelt futásteljesítményű járművek esetében kényelmes megoldást kínálnak egész évre. Téli gumi: Ez a leggyakoribb választás a közép-európai országokban. Az abroncsok keményebb gumikeveréke fagypont feletti hőmérsékleten is stabil marad, a mély barázdáik pedig elvezetik a vizet és a latyakot. A száraz, a nedves és a havas utakon egyaránt kiegyensúlyozott biztonságot nyújtanak. Északi abroncsok: A skandináv és kelet-európai régiók zordabb éghajlati viszonyaihoz lettek tervezve. Nagyon puha keverékük és sűrű lamelláik még mínusz 20 fokos hőmérsékleten is biztos tapadást kínálnak a hóban és a jégen. Maximális biztonságot nyújtanak a fagyos utakon, de gyorsan kopnak, és a nedves vagy száraz aszfalton csökkenhet a precizitásuk. Nagyobb hóban, vagy ha a hegyi szorosok útjait jég borítja, a hólánc jelentősége is megnő. Akkor is biztosítják a megfelelő tapadást, ha a gumik önmagukban képtelenek erre. Néhány országban, például Ausztriában, Olaszországban vagy Svájcban, bizonyos régiókban vagy meghatározott időjárási körülmények között kötelező felszereltség a hólánc. A láthatóság egy másik, gyakran alábecsült tényező a felkészülés során. Az indulás előtt minden ablakot – és a tetőt is – meg kell tisztítani a hótól; ez ugyanolyan fontos, mint az, hogy a vezető a szemét az úton tartsa. Legalább ilyen lényeges az, hogy lássanak is minket. A fényszórókról, a féklámpákról és az irányjelzőkről is el kell távolítani a havat és a jeget, hogy minden jelzés akadálytalanul eljusson a többi járművezetőhöz. Pontos, nyugodt autózás A téli utakon óvatosabb vezetési stílusra van szükség, fontos, hogy a megszokottnál lassabban közlekedjen, és ügyeljen a követési távolság betartására. Ennek kulcsfontosságú eleme a nyugodt, precíz és előrelátó kormányzás és fékezés, amely megakadályozza a hirtelen súlyáthelyeződéseket, melyek hatására az autó instabillá válhat a havon vagy jégen. Nagyobb hangsúlyt kap ilyenkor a megnövekedett féktávolság is. A biztos kéz, az előrelátás és a megfelelő sebesség kulcsfontosságú tényezők a téli vezetés jelentette kihívások leküzdésében. A gyakorlati tanácsok és a fejlett járműtechnológiák ötvözése biztonságos és kontrollált élménnyé alakítja a téli autózást. A megnyugtató technológia Bármilyen figyelmes és tapasztalt legyen egy vezető, a kiszámíthatatlan körülmények között minden támogatás jól jön. A hó, a latyak és a jég hatására az útviszonyok egy pillanat alatt megváltozhatnak. Ilyen helyzetekben jelent nagy segítséget a technológia. A Mazda i-Activ AWD rendszere fokozott stabilitást és tapadást nyújt. Folyamatosan ellenőrzi a tapadást és az egyensúlyt, a teljesítményt pedig az adott feltételeknek megfelelően osztja el, elősegítve, hogy az autó a csúszós felületeken is a vezető ellenőrzése alatt maradjon. Ehhez nyújtanak kiegészítő támogatást az olyan rendszerek, mint a Dynamic Stability Control (DSC), az elektronikus fékerő-elosztás és a G-Vectoring szabályzás, amelyek stabilizálják az autót a kanyarban, valamint kiegyenlítik a fékerőt és a kormánymozdulatokat. Ezek a funkciók a vezető figyelmének elterelése nélkül nyújtanak segítséget, és biztosítják a szükséges stabilitást ahhoz, hogy a téli utakon is magabiztosan közlekedhessen. Kényelem és áttekinthetőség a biztonság szolgálatában Még a legfejlettebb technológiák sem helyettesíthetik a vezető koncentrációját, amely kiemelten fontos a téli vezetés során is. Ha a vezető reszket a hidegtől, vagy kapkodva kell keresgélnie a kezelőszervek között, a figyelme elterelődhet az útról, ami rendkívül veszélyes. A kényelem tehát nem luxus, hanem a koncentráció előfeltétele. "A Mazda utasterét is e szempont szerint terveztük." – írja a gyártó. A fűtött ülések, a kormánykerékfűtés és a gyorsan reagáló légkondicionáló olyan kellemes, meleg környezetet teremtenek, amelyben ellazulhat a sofőr, és semmi sem vonja el a figyelmét a vezetésről. Az átgondolt ergonómiai kialakítás gondoskodik róla, hogy minden funkció természetes módon, könnyen elérhető legyen. Ugyanilyen fontos maga a formatervezés is. A zavaró elemek minimalizálása érdekében a japán „ma” koncepciót megtestesítő Mazda belső kialakítása az üres tér tudatos használatán és harmóniáján alapul. A felületek letisztultak, az átmenetek harmonikusak, a kezelőszervek pedig pontosan ott vannak, ahol keresnénk őket. Az eredmény egy olyan környezet, amelyben a vezető kellemesen érzi magát, kizárva a zavart és az átláthatatlanságot. Röviden összefoglalva: a megfelelő felkészüléssel, a körültekintő vezetéssel, valamint a kényelem és a technológia támogatásával a havas és jeges utakon is biztonságos élménnyé válik az autózás.   További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!    
Címkék: 

Apa és lánya eltévedt a bécsi karácsonyi vásárban, autóbuszuk elindult Csehországba

2025.12.26.
A két ember elvesztette a kapcsolatot a turistacsoportjukkal. Mivel az 50 éves férfi mobiltelefonjának akkumulátora lemerült, senkit sem tudott elérni. A teljesen kétségbeesett cseh férfi odament a rendőrökhöz, akik nemcsak feltöltötték a telefonját, hanem el is vitték a turistabuszhoz. A busz már elindult. Először a járőrkocsiban feltöltötték a mobiltelefon akkumulátorát, hogy az 50 éves férfi felvehesse a kapcsolatot a buszsofőrrel. A busz már úton volt vissza Csehországba, közvetlenül Bécs városhatára előtt, a Brünner Straßén. A sofőr hajlandó volt megvárni apát és lányát. A rendőrök nem haboztak, és a floridsdorfi turistabuszhoz vitték az apát és a lányát. Amikor a két turistát a turistacsoporthoz vezették, a rendőröket tapssal fogadták.  

Nagy tűzijátékra készül a Leapmotor a 2026-os Brüsszeli Autószalonon

2025.12.26.
A Leapmotor B03X tisztán elektromos, B-szegmensű crossover, amely a márka vadonatúj globális platformjára épül. Ez a következő generációs elektromos modell fejlett aerodinamikai megoldásokat, intelligens vezetéstámogató rendszereket és moduláris architektúrát kínál a nagyobb hatékonyság és sokoldalúság érdekében. A több mint 4,2 m hosszú, 1,8 m széles és 1,6 m magas jármű, a 2,6 m-t meghaladó tengelytávnak köszönhetően, tágas utasteret biztosít minden utas számára, magas szintű kényelmet nyújtva minden utazás során. Az áramvonalas karosszéria (kb. 0,26-os légellenállási együttható), a karosszériába simuló ajtókilincsek, a lebegő hatású tető, a LED világítás és a 18 colos kerekek harmonikusan ötvözik a stílust és a hatékonyságot. Az utastérben prémium anyaghasználat és intuitív technológiai megoldások gondoskodnak a kiváló ergonómiáról és funkcionalitásról, így minden utazás egyszerre válik könnyeddé és élvezetessé. A Leapmotor B03X a márka dinamikus városi mobilitásról és prémium elektromos teljesítményről alkotott jövőképét testesíti meg, okosabb, zöldebb és stílusosabb közlekedést kínálva. Az új Leapmotor B05 a stílus és az innováció markáns megtestesítője: merész, dinamikus külső formavilágát teljesen új belső tér egészíti ki, amely újradefiniálja a komfortot és a funkcionalitást. A széles kiállás, a szoborszerűen formált aerodinamikus vonalak és a keret nélküli ajtók sportos, figyelemfelkeltő sziluettet eredményeznek. A karakteres LED világítás és az egyedi első kialakítás tovább hangsúlyozza a modern, teljesítményközpontú megjelenést. A 2026-os Brüsszeli Autószalonon a Leapmotor B05 először mutatja be belső terét: az ergonomikus ülések, a prémium anyagok és az intuitív technológia együttesen biztosítják a kiemelkedő kényelmet és a mindennapi használatot megkönnyítő funkciókat. A sportos külsőtől a kifinomult utastérig a B05 olyan vezetési élményt kínál, amely egyszerre izgalmas és komfortos. A Leapmotor bemutatja az új B10 Hybrid EV (REEV) modellt, a LEAP 3.5 platformra épülő, hatótávnövelt kompakt SUV-t, amely a tisztán elektromos hajtás előnyeit ötvözi a beépített generátor nyújtotta rugalmassággal. A hatótávnövelt elektromos járműtechnológia – amelyet már a C10 REEV modellben is alkalmaznak – a hibrid hajtáslánc egy speciális megoldása. Egy kis, rendkívül hatékony benzinmotor generátorként működik, és szükség esetén tölti az akkumulátort, így biztosítva a megszakítás nélküli, hosszú távú utazást. A hagyományos hibridekkel ellentétben a REEV rendszer nem hajtja közvetlenül a kerekeket, kizárólag az akkumulátor töltöttségi szintjét tartja fenn az egyenletes elektromos teljesítmény érdekében.   További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  
Címkék: 

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója