AUDI E5 Sportback
Az AUDI hódít Kínában. Nem, nem az Audi, hanem annak az ázsiai országban kirendelt almárkája, amely nemrég alakult és máris 10 ezernél is több rendelést tudhat magáénak, mindezt legújabb, csak az országban elérhető modellje miatt. Első autója az E5 Sportback nevet kapta, amely természetesen a négy karikát viseli, de a kínai SAIC Motorral közös alkotása és az antingi SAIC-Volkswagen telepen készítik.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen kínai boardjának egyik tagja LinkedIn profiljának "hihetetlennek" titulálta az E5 Sportback iránti keresletet, mivel alig harminc perc alatt 10 153 darab rendelést adtak le a modellre. Ezzel az új AUDI márka a kínai piac egyik legfontosabb EV-gyártója lett alig néhány nap alatt. A cég egyébként csak elektromos modelleket fog gyártani, két másik is követi majd az E5 Sportbacket, ami egy nagy kombi, az A5 Avant és A6 Avant közötti mérettel, már ami a hosszát illeti.
A modell egyébként elég megfizehthetőnek tűnik, külső szemmel nézve. Az alapfelszereltségű autó 234 ezer kínai jenbe kerül, ami átszámítva valamivel 11 millió forint alatt van. Az A5 Avant itthon újonnan 18, az A6 Avant 24-25 millió körül kezdődik, és ez a benzines. Az e-tron még borsosabb. A kínai Audi, bocsánat, AUDI egyetlen, hátul elhelyezett motorral fut, amely egy 76 kWórás akkumulátort használ. A teljesítményt 295 lóerőre mérte a gyártó, a hatótávot 618 kilométerre.

A full extrás modell még lenyűgözőbb, ebben két motor zümmög és 776 lóerőre képes a nagyobb, 100 kWórás akksival, ára pedig átszámítva nagyjából 15 millió környékén van. Hatótávja persze már nem sokszorozódik az alap modellhez képest, de még így is egy erősebb 647 kilométert ajánl. 0-ról 100 km/ótá sebességre pedig 3,4 másodperc alatt tud felgyorsulni.
Az alacsony ár ellenére nem hiányoznak a felszereltségek. Az E5 Sportback elérhető hátsókerék-megghajtással, adaptív-felfüggesztéssel, 800 voltos töltési lehetőséggel és még LiDAR setuppal is, ami egy veszély- és objektumfelismerő-rendszer. A jelenlegi trendet követő, A-oszloptól A-oszlopig nyúló, 27 hüvelykes, 4K-s kijelző uralja az autó belterét, mellette pedig mindkét oldalon kameraképernyők.

A felszereltségek mellé párosul egy egyszerű, modern és letisztult dizájnnyelv, ami könnyen megkülönbözteti az AUDI modelljét az Audi modelljeitől. A vonalak és a kialakítás sem a német márkát kiabálja, de mindenképpen érdekes. Már a lépés is, hogy a Volkswagen egy teljesen új márkát hozott létre egyetlen piac számára. Brandstätter szerint az AUDI "más, újabb vásárlói csoportokat szeretne elérni Kínában, akiket a Négy Karika korábban még nem fedett le". Mivel a rajt nagyot szólt, az AUDI-nak hatalmas a lehetősége, de mindeközben a kínai piac igencsak túltelített, így érdekes lesz figyelni, mi sül ki a Volkswagen projektjéből.
Képek forrása: AUDI