Opel

Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig

2013.09.02.

Hét világpremierrel lép fel Frankfurtban az Opel: szeptember 12. és 22. között a 8-as csarnok 3200 négyzetméteres D 09 standján először lesz látható az új Opel Insignia OPC, friss küllemmel, átdolgozott futóművel és innovatív szórakoztató-tájékoztató berendezéssel. 2,8 literes V6-os turbómotorjának 239 kW/325 LE teljesítménye és 435 newtonméter nyomatéka 6,0 másodperc alatt repíti nulláról 100 km/órára! Ám hasonlóan nagy feltűnést kelthet a megújult designnal, infotainment-rendszerrel és osztályelső motorokkal felvonuló Insignia-család – négyajtós, ötajtós és Sports Tourer – legújabb tagja is, a Country Tourer.

A holnap mobilitásából és interaktív autós kommunikációjából a Monza Concept ad ízelítőt, de olyan modellek és megoldások, mint az ADAM Siri Eyes Free funkciója, vagy az új motornemzedék már ma megmutatják, milyen is a korszerű autózás. Frankfurtban mutatkozik be többek között az 1.6 SIDI Turbo új, 200 lóerős változata a Cascada gépteteje alatt, illetve a hatfokozatú sebességváltóval kombinált új, kis benzinmotor-család.

„Erős termékeink visszavezetik az Opelt a siker útjára, innovatív koncepcióink pedig kijelölik az autózás jövőjének útját. Vonzó modellek, modern technikák és széles választék hoznak minket minden korábbinál jobb helyzetbe. Nemsokára személyesen is meggyőződhetnek minderről, Frankfurtban!” – invitálta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann, a látogatókat a márka kiállítására.

Új Insignia OPC: az Opel-erőmű világpremierje

Imponáló 239 kW/325 LE és 435 newtonméter – az Insignia OPC az Opelek abszolút teljesítménycsúcsát képviseli. Frankfurtra új ruhát is ölt: áttervezett orra és fara, valamint jellegzetes OPC designelemei, mint az autó elejének szablyafogazású optikája és a farba integrált kipufogók kihangsúlyozzák az erejét: rögtön egy gyors körre vágyik az ember a Hungaroringen!

A megkapó küllem alatt csúcstechnika rejtőzik. Részleteiben tovább tökéletesítették az OPC futóművet, például, akárcsak a többi Insignia esetében, lecserélték a hátsó felfüggesztés alkatrészeinek kereken 60 százalékát. A zaj- és rezgési viselkedést finomításokkal tették harmonikusabbá, az ESP új szoftvere pedig dinamikusabb hangolást tesz lehetővé, és különösen jól kezeli az alulkormányzottsági tendenciákat. Az állítható csillapítású FlexRide futómű megváltoztatott, OPC-s karakterisztikája tökéletes útfogásról gondoskodik, gyorsabban reagál, és finomabban válaszol a különböző manőverekre. Az OPC limuzin 6,0 másodperc alatt katapultálja magát százra (Sports Tourer: 6,3 s), és elektronikusan lehatárolt 250 km/órát ér el. A korlátozás nélküli változat 270 km/órája még ezt is felülmúlja, míg a Sports Tourer 265 km/h-ra képes. A hatékony fékezést komoly igénybevétel esetén sem túlmelegedő, nagyteljesítményű Brembo fékrendszerre bízták.

A volán mögött versenyzőnek érezheti magát a pilóta: Recaro Performance ülések, amelyek opcióként bőrkárpittal és memóriafunkcióval is kaphatók, OPC váltógomb és teljesen új műszerfal, illetve középkonzol teremtenek megfelelő hangulatot. A szokásos műszereket helyettesítő, opcionális, nyolccolos kijelzőre olyan információk is lehívhatók, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkufeszültség, a fojtószelep-állás, a fékteljesítmény és a centrifugális erő.

Az új, kívánságra fűthető Performance-volán alatt váltóbillentyűk állnak kézre, ha automata az atuó. Ezáltal akkor is villámgyorsan, kézzel kapcsolgathat a vezető, ha egyébként automatikus módban van az erőátvitel. Ha viszont a következő 12 másodpercben nem nyúl a billentyűkhöz, a jármű magától visszatér az önműködő fokozatváltásokhoz. Így egyesíti komfortosan az Insignia OPC a kétféle lehetőség előnyeit.

Új Insignia: megújult infotainment

Az új Insignia négy-, ötajtós és Sports Tourer kivitele kívül-belül magasabb szintre emeli az Opel designról alkotott filozófiáját. Mindegyik teljesen új infotainment-nemzedékkel áll rendelkezésre, amely az okostelefon különböző funkcióit integrálja az autóba, és egyszerűen, érintőpaddal, érintőképernyővel, kormánygombokkal valamint hangvezérléssel kezelhető.

A motorháztető alatt új, erős, és hatékony közvetlen befecskendezéses gépek dolgoznak, mint a kétféle benzines turbó, vagy a 99 grammos turbódízel. A kétliteres dízelmotor mindkét teljesítménylépcsőjét (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) az A+ hatékonysági kategóriába sorolja a csekély emisszió. Fogyasztásuk, mind a négy-, mind az ötajtós karosszériával, Start/Stoppal és hatfokozatú váltóval csupán 3,7 liter, ami megfelel 99 g/km CO2-nek (Sports Tourer: 3,9 l/100 km és 104 g/km CO2). Ezzel kategóriájának legtakarékosabb dízelautója az Opel Insignia 2.0 CDTI! A szép eredmény részben az aerodinamikának köszönhető: a 0,25-ös alaktényező a világ legáramvonalasabbjává teszi az ötajtós limuzint, míg a Sports Tourer a széria kombik között a legjobb, 0,28-cal.

Új Insignia Country Tourer: a kalandkereső

Szintén világpremierre készül az Opel Insignia Country Tourer. Míg testvére, a Sports Tourer a családok és az üzletemberek elegáns autója, ez a kalandvágyat ébreszti fel. Jellemzői a első és hátsó alvázvédő lemez, a markáns burkolatok elöl, oldalt és a kerékíveknél, a kettős kipufogóvég és a nagyobb szabad magasság. Ez az autó a város határán kívül, sőt, az aszfaltút vége után is megállja a helyét! Erőteljes külseje modern összkerékhajtást és húzós motort rejt, például a kétliteres, közvetlen befecskendezéses SIDI benzinest (184 kW/250 LE) vagy a 2.0 BiTurbo CDTI dízelt – mindkettő csúcsnyomatéka 400 newtonméter.

Monza Concept: vízió az autózás jövőjéről

Atletikus könnyedség kívül, páratlan vetítéstechnika belül, és a fenntarthatóságot szolgáló modul hajtástechnika – az Opel Monza Concept maga a szépség és a modern hatékonyság! Ez a koncepcióautó is Frankfurtban mutatkozik be, sejtetve, hogy mi várható a jövőben az Opeltől.

Fejlesztésének középpontjában a hatékonyság és a kommunikáció állt. Karosszériája inkább könnyedséget sugall, mintsem nyers erőt. Interaktív kommunikációjával pedig ugrásszerűen vált át magasabb szintre az új szórakoztató-tájékoztató berendezés. Valamennyi információ innovatív vetítéstechnikával jelenik meg az ajtótól ajtóig tartó műszerfalon – ami autóipari világújdonság. Hasonlóan úttörő jellegű a Monza Concept modul-felépítése, amely a lehető legnagyobb választási szabadságot adja a hajtómű terén. Ez az autó már ma kézzel foghatóvá teszi a holnap járműtechnikáját.

Bővebb választékban, jobb kapcsolódási lehetőségekkel jön a nagy egyéniség, az ADAM

A csibészes Opel ADAM a leginkább személyre szabható és a legjobb okostelefonos kapcsolódási lehetőségekkel rendelkező kisautója. Frankfurtra újabb külső és belső opciók bőséges választékával készül! Új fényezéseket kap a karosszéria és a tető, új kerekek és dekorációk jelennek meg. A műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókon friss színek fogadnak, de vannak új üléshuzatok és tetőkárpitok is. Mindez megsokszorozza a variációs lehetőségeket – mindenki összeállíthatja álmai autóját.

Frankfurtban ott lesznek az ADAM különkiadásai is, IntelliLink infotainment-rendszerrel és Siri Eyes Free hangvezérléssel. Akinek van iOS 6-kompatibilis iPhone-ja, csak bekapcsolja a Siri Eyes Free-t a kormány egyik gombjával, és már használhatja is a telefont – miközben keze a volánon, szeme az úton marad.

1,0 literes SIDI-Turbo, 85 kW/115 LE: új háromhengeres benzinmotor

2016-ig három teljesen új motorcsalád összesen 13-féle motorjával jelenik meg az Opel. Frankfurtban az újonnan konstruált, 85 kW/115 LE teljesítményű háromhengeres SIDI (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) debütál. A közvetlen benzinbefecskendezésű, egyliteres, benzines turbó nemcsak tiszta üzemű, hanem a működési kultúrájával is kiemelkedőnek számít a háromhengeresek között. Hangja és sima járása jobb sok négyhengeresnél. 166 newtonméterét széles sávon, 1800 és 4700/perc között fejti ki. Szintén új, hatfokozatú váltóval jövőre jelenik meg az ADAM-ban.

Cascada 1.6 SIDI Turbo: 147 kW/200 LE

Egy lökettérfogat-kategóriával följebb áll rajthoz az 1.6 SIDI Turbo nagyteljesítményű változata: 147 kW/200 LE, túltöltéssel 300 newtonméter és 235 km/órás sebesség teszi Frankfurt egyik sztárjává a középkategóriájú Cascada kabrió csúcsmodelljét. Teljesen új négyhengeres motorja közvetlen befecskendezésű, és nemcsak az Opelnél osztályelső, hanem nyomatékával veri vetélytársait is. Az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellé áll be a sorba, amely már a Cascada piaci bevezetésekor, tavasszal megjelent.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.11
Idén egy szavazás keretei között a lakosság arról dönthet, melyik városban alakítsanak „okossá”....
2024.05.11
A közlekedési kultúra napján a 75 éves kelenföldi autóbuszgarázs nyitja meg kapuit a látogatók....
2024.05.11
Kínában 1,55 millió új személyautót értékesítettek áprilisban, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző....
2024.05.11
Zolder, Mugello, Assen, Spa, Oschersleben, Portimao, Hungaroring és Silverstone.  ..
2024.05.11
Az új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb....
2024.05.11
Május 11. a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. ..
2024.05.11
Összehangolt közlekedésrendészeti akciót tart a rendőrség, amely elsősorban a tehergépjárművek és....
2024.05.11
Fedélzeti kamera buktatta le a budapesti személyszállító kisiparost, akinek jó lenne, ha elvennék....
2024.05.11
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A....
2024.05.11
A kétszeres világbajnok teljesített a legjobban az őrült küzdelemben, amelyre jellemző, hogy a....