Péntektől megerősített járatokkal készül az ünnepi időszakra a MÁV-csoport

2025.12.18.
Kiemelték, az utasok azzal segíthetnek, hogy minél hamarabb, elővételben megváltják az ünnepi időszakra szóló jegyeiket, mert ennek figyelembe vételével a többletkapacitásokat oda tudják irányítani, ahol szükség van rájuk. Péntektől a vonatok számos vonalon több kocsival indulnak el, és a távolsági autóbuszjáratok esetében is szükség szerint biztosítják a többletkapacitásokat további buszok beállításával - írta a MÁV-csoport. A karácsonyi közlekedési renddel kapcsolatban azt közölték, hogy a vonatok december 23-án pénteki, 24-én szombati, 25-27. között ünnepnapi, 28-án vasárnapi menetrend szerint közlekednek, de december 24-én a délutáni és esti órákban a legtöbb vonalon korlátozásokra kell számítani, amelynek részletei megtalálhatók a https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/mav-csoport-unnepi-idoszak-mar-pentektol-megerositett-jaratokkal-keszul-kozlekedesi oldalon. Karácsonykor egyes autóbuszjáratok nem közlekednek - tették hozzá. Kitértek arra is, hogy december 24-én Budapesten a közösségi közlekedés nappali járatai körülbelül 16 óráig, a metrók 18 óráig közlekednek, de a HÉV-en - a csepeli (H7) kivételével - 16 óra után is biztosítják az utazási lehetőséget. A MÁV-csoport azt kéri utasaitól, hogy a kényelmetlenségek elkerülése érdekében utazásukat lehetőség szerint előre tervezzék meg a mavplusz.hu oldalon.  

Bikák kószáltak a forgalmas kereszteződésben, a kamionsofőr nem vette észre, hogy sorban hagyja el az élő rakományt

2025.12.18.
A TV JOJ számolt be róla, hogy egy kamionos Lengyelország felé tartott a haszonállatokkal. A szemből érkező autósok ugyan villogtak rá, ő viszont minden bizonnyal nem vette észre, hogy elveszítette az élő rakomány három példányát Eperjes lakótelepén, majd további kettőt három kilométerrel távolabb, a szomszédos Ľubotice kataszterében. Az első három bika egy forgalmas kereszteződésben kószált az úton. A tűzoltók Ľubotice önkéntesei segítségével fogták be az állatokat, amíg a rendőrök a forgalmat irányították. A bevetés idejére a városi tömegközlekedés is leállt az érintett ponton. A kamion sofőrjét a történtek miatt megbírságolták. Az sem segített rajta, hogy a TV JOJ stábja előtt úgy tett, mintha egy kollégája veszítette volna el a bikákat, ő pedig csak segít őket befogni.  

Megrongálódott a szlovák kormánygép a brüsszeli repülőtéren, nem engedték felszállni

2025.12.18.
Fotó: Szlovák Belügyminisztérium „A brüsszeli repülőtéren a kiszolgáló cég által használt mobil lépcsők kezelése közben azok érintkezésbe kerültek a repülőgép törzsével a bal oldali első ajtók környékén. Az incidens nem a belügyminisztérium légi hivatala személyzetének hibájából történt” – pontosította a belügyminisztérium. A jelentések szerint a lépcsőket szállító jármű olyan mértékben megrongálta a repülőgépet, hogy az jelenleg nem repülőképes. A repülőgépet a belügyminisztérium légi hivatala műszaki osztályával folytatott konzultációt követően biztonsági okokból, a szükséges időre megelőző jelleggel földre parancsolták, miközben a hatóságok a gyártó állásfoglalására és a helyzet műszaki értékelésére várnak – áll a sajtóközleményben. A személyzet és az utasok biztonsága nem volt veszélyben – tette hozzá a szóvivő. A miniszterelnök szerdán este részt vett az Európai Tanács és a nyugat-balkáni államok vezetőinek csúcstalálkozóján. Csütörtök reggel Fico egy iparral és versenyképességgel foglalkozó informális csoport ülésén vesz részt, amelyet követően megkezdődik az Európai Unió hivatalos csúcstalálkozója. Az EU tagállamainak elnökei és miniszterelnökei Ukrajna finanszírozásáról, Európa biztonságáról, a bővítésről, valamint az Unió 2028–2034 közötti időszakra szóló hosszú távú költségvetéséről tárgyalnak majd. A megbeszélések érintik a közel-keleti helyzetet, a migrációt és a versenyképességet is. A miniszterelnök legkésőbb pénteken térhet vissza Szlovákiába.  

Az ünnepek alatt szünetel a Flórián téri felüljárók felújítása

2025.12.18.
Azt írták, a Flórián téri északi felüljáró felújítása az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlik. A kivitelező szakemberei a híd november 21-i teljes lezárása óta elsősorban bontási munkákat végeznek: néhány nap alatt eltávolították az aszfaltrétegeket és elbontották a hídpálya szigetelését, a csaknem félezer köbméter mart aszfalt elszállítása után pedig megkezdődött az acél hídtartozékok bontása, valamint a meglévő vasbeton úgynevezett felszerkezet részletes állapotfelmérése. November 22-én készült drónfotó: MTI/Máthé Zoltán Az ünnepi időszak előtt folytatódik a függesztett védőállványrendszer kiépítése, majd következik a hídszegélyek bontása. A kivitelező ehhez a korábbitól eltérő technológiát alkalmazna, ezért jelenleg próbabontást végez. A Flórián téri felüljárók felújításának második üteme - amelyben a Budára vezető hidat újítják fel - is forgalomkorlátozásokkal jár. Az Árpád hídi lehajtó a budai hídfő után, a munkaterület mellett rövid szakaszon két sávra szűkül, ami jelentősen lassítja a haladást. Az Árpád hídon Pestről Budára közlekedőknek hosszabb menetidővel kell számolniuk - figyelmeztetett a BKK. Hozzátették, az Árpád híd és a Flórián téri csomópont áteresztőképessége Buda, illetve Észak-Buda felé kisebb, mint amekkora a felújítás első ütemében volt, ezért azt tanácsolják a gépjárművel közlekedőknek, hogy Pest felől kerüljék el az Árpád hidat, és válasszanak másik hidat. A karácsonyi és az újévi időszakban - a környéken élők nyugalmának érdekében - szünetelnek a munkák, majd 2026. január 5-től a téli időjárási körülmények között is elvégezhető feladatokkal folytatódik a felújítás - olvasható a közleményben. A BKK arra kéri a közlekedőket, hogy a közösségi közlekedést, különösen a kötöttpályás járatokat vegyék igénybe. Csúcsidőszakban sűrűbben jár az 1-es és az 1A villamos, valamint a 34-es és a 106-os autóbusz, az Árpád hídon pedig a Népfürdő utcától a Szentlélek térig ideiglenesen új buszsáv létesült, hogy segítse a Buda felé tartó autóbuszok haladását.  

A Kia PV5 nyerte a 2026-os International Van of the Year díjat

2025.12.18.
"Az év nemzetközi furgonja" díj történetében ez az első alkalom, hogy dél-koreai modell kapta meg a kitüntetést, ami fontos mérföldkő a Kia számára az európai és globális LCV-piacon. A döntést 26 ország szakújságíróiból álló zsűri hozta meg, amely egyhangúlag ítélte oda a címet a PV5-nek. A zsűri indoklása szerint a PV5 olyan átfogó koncepciót képvisel, amely egyszerre modern, funkcionális és jövőbe mutató. A moduláris PBV-platform, a fejlett elektromos hajtáslánc, valamint az utastér és a raktér sokoldalú kialakíthatósága mind hozzájárultak ahhoz, hogy a modell kiemelkedjen a versenytársak közül. A zsűri külön kiemelte a jármű hatékonyságát, fenntarthatósági előnyeit és a flották számára kínált testreszabhatóságot. A díj megerősíti, hogy a PV5 nemcsak egy új elektromos furgon a piacon, hanem egy olyan platform, amely alapjaiban változtathatja meg a vállalati logisztikáról alkotott képet. A modell technológiai fejlettsége és rugalmas felépítése új mércét állít a kategóriában, és jelzi, hogy a könnyű haszonjárművek jövőjét a moduláris, tisztán elektromos architektúrák határozzák meg. A modell sokoldalúan használható, Bécsben nemrégiben gyóntatófülkévé alakítottak egy Kia PV5-öt, amely járja a várost. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

Erős politikai ellenszélben is vannak kapaszkodók – így látta 2025-öt az ETSC

2025.12.18.
Megtorpanó számok, romló politikai környezet Az ETSC szerint 2025 nehéz év volt az uniós közlekedésbiztonsági politika számára. A legfrissebb adatok alapján 2024-ben mindössze 2%-kal csökkent a közúti halálesetek száma az Európai Unióban, ami messze elmarad attól az ütemtől, amely szükséges lenne a 2030-ra kitűzött célok – a halálos és súlyos sérülések számának felére csökkentése – eléréséhez. A szervezet különösen kritikus az EU Közlekedési Tanácsának legutóbbi döntéseivel szemben. Ezek egyszerre irányulnak a járművek időszakos műszaki vizsgálatára vonatkozó szabályok felpuhítására, valamint a hosszabb és nehezebb járműszerelvények határokon átnyúló közlekedésének engedélyezésére. Az ETSC 2025 végén partnereivel közösen nyílt levélben sürgette az Európai Bizottságot egy önálló, dedikált EU-s közlekedésbiztonsági ügynökség létrehozására. Miközben a légi, tengeri és vasúti közlekedés már régóta rendelkezik uniós szintű hatósági háttérrel, a közút – ahol messze a legtöbb haláleset történik – továbbra is intézményi „gazda” nélkül működik. Az ETSC szerint ez a strukturális hiányosság különösen veszélyessé válhat az automatizált járművek és az egyre összetettebb közlekedési rendszerek korszakában, ahol egységes adatkezelésre, következetes végrehajtásra és szakmailag független felügyeletre lenne szükség. Elektromos kiskapuk és új kockázatok Az ETSC aggodalmát fejezi ki amiatt is, hogy egy új járműkategóriában tíz évre befagyasztanák az új biztonsági előírások bevezetését. Bár a jelenlegi szabványok megmaradnak, a szervezet szerint felelőtlenség kizárni a jövőbeni biztonsági fejlesztések lehetőségét egy gyorsan fejlődő technológiai környezetben. A karácsonyi üdvözlete mellett az egész éves szakmai tevékenységéről is beszámolt az Európa Közlekedésbiztonsági Tanács (kép: ETSC) Biztató példák: Norvégia és az együttműködés ereje A negatív tendenciák mellett az ETSC számos pozitív példát is kiemel. Az ETSC 2025-ben Norvégiának ítélte oda a Road Safety Performance Index (PIN) díjat, elismerve az ország kiemelkedő közlekedésbiztonsági teljesítményét. A skandináv államban mindössze 16 közúti haláleset jut egymillió lakosra, ami európai szinten is rendkívül alacsony érték. A siker hátterében a Vision Zero következetes alkalmazása, a fiatalokra fókuszáló intézkedések, valamint az olyan helyi megoldások állnak, mint az iskolák körüli „Heart Zone” zónák. Az ETSC szerint Norvégia élő bizonyítéka annak, hogy a hosszú távú, adatalapú és politikailag következetes közlekedéspolitika valóban életeket ment. Szintén fontos mérföldkő volt az EU által finanszírozott Road Safety Exchange program második szakaszának lezárása, amely 19 ország szakértőit kapcsolta össze gyakorlati megoldások kidolgozására. 2025 októberében zárult le az EU által finanszírozott Road Safety Exchange II program, amely az ETSC koordinálásában 19 ország szakértőit kapcsolta össze konkrét közlekedésbiztonsági problémák megoldására. A projekt célja nem elméleti ajánlások kidolgozása volt, hanem működő gyakorlatok átvétele és adaptálása: Litvánia svéd mintára vezette be a 2+1 sávos útkialakítást, Görögország pedig digitális rendszert dolgozott ki a gyorshajtási bírságok kezelésére. Az ETSC szerint a program egyértelműen bizonyította, hogy a tudásmegosztás az egyik leghatékonyabb és leggyorsabb eszköz a közlekedésbiztonság javítására Európában. Az ETSC által most hangsúlyozott problémák és jó gyakorlatok az Autószektoron is rendszeresen megjelennek. Korábban bemutattuk a svéd téli közlekedésbiztonsági adatmegosztási megoldásokat, foglalkoztunk a munkavégzéssel összefüggő közúti halálesetek alulbecsült válságával, valamint elemeztük a londoni városi közlekedésbiztonsági intézkedések hatását a halálesetek csökkentésére. ETSC – Európai Közlekedésbiztonsági Tanács: Az ETSC egy független, brüsszeli székhelyű szakmai szervezet, amely kutatásokkal, adatelemzéssel és szakpolitikai ajánlásokkal támogatja az európai közlekedésbiztonsági döntéshozatalt. PIN – Road Safety Performance Index: A PIN az ETSC összehasonlító értékelési programja, amely nemcsak a halálesetek számát, hanem a sérüléseket, végrehajtási mechanizmusokat és szakpolitikai intézkedéseket is vizsgál.   Források: European Transport Safety Council (ETSC): Season’s Greetings from ETSC – Year-end message on European road safety (2025); ETSC és partnerei felhívása az Európai Bizottság felé egy önálló uniós közlekedésbiztonsági ügynökség létrehozásáról (etsc.eu); EU Road Safety Exchange II záróesemény, 2025. október 16. (etsc.eu); Norway wins 2025 ETSC Road Safety Performance Index (PIN) Award – Outstanding road safety progress (etsc.eu). Nyitókép: ETSC  

Megépítheti felnőtt játékszerét a világmárka - fotók

2025.12.18.
Alig pár hét alatt meglepő ötletből az autóipar egyik legizgalmasabb potenciális projektjévé fejlődött a Toyota Scion 01 tanulmánya: egy nyitott karosszériás, négyszemélyes UTV (utility terrain vehicle, kb. terep-szabadidőjármű), amelyet a műfajban egyedülálló módon egy négyhengeres turbós hibrid hajtáslánccal szereltek fel. A novemberi világpremier után egy hónappal ugyanis a Toyota zártpályás menetpróbát szervezett a szaksajtó számára, és az ezt kísérő beszélgetésen elhangzottakból az derül ki, hogy a döntéshozók elhatározták: komolyan feltérképezik a piacot és a lehetőségeket, és ha minden stimmel, rövid időn belül gyártásba vehetik a könnyű offroad járművet. A Toyota képviselői versenytársakról, piaci pozíciókról és erőviszonyokról beszéltek az újságírók előtt, így nyilvánvaló, hogy nem csak a szándék adott az UTV megvalósítására, de házon belüli támogatást is élvez a projekt. Ennek részben ahhoz van köze, hogy a Toyota észak-amerikai részlege is tele van benzinvérű autóbolondokkal, de az sem elhanyagolható szempont, hogy fontos átalakulásban van a piac. Az egyre emelkedő árak és szigorodó emissziós előírások erősen leszűkítik a szériagyártású sportautók piacát. A kereslet ugyanakkor megvan az élményvezetést támogató járművek iránt, ez pedig az olcsóbb alternatívák irányába tereli a potenciális ügyfeleket, akár azon az áron, hogy a vásárlók részben lemondanak a személyautókkal járó kényelmi és biztonsági szolgáltatásokról. Ebben nyilván szerepet játszik az is, hogy az USA tagállamainak több mint a felében, 27 államban közúton is használhatók ezek az alapvetően terepre, magánutakra vagy zárt pályára szánt szerkezetek – nem véletlen, hogy Japán vagy Európa helyett itt született meg a nagy teljesítményű, könnyű terepjáró. Illetve, dehogy nem ott született meg: a 2023-as Lexus ROV koncepciójármű és az ugyanabban az évben bemutatott, iparági kooperációban elkészült HySE-X1 versenyjármű-tanulmány egyaránt ugyanezt a stílust követte, méghozzá hidrogén hajtással. Az már a statikus bemutatón kiderült, hogy a Scion 01-ben a Toyota GA-F platformon nyugvó, alvázas, összkerékhajtású modelleiből – így a Tacoma pickupból és a Land Cruiser 250 szabadidőjárműből – ismerős, turbómotoros i-Force hibrid. A 2,4 literes V6-os, keresztben beépített T24A-FTS blokkra épülő konfiguráció a hírek szerint 330 lóerőt és 610 Nm-t ad le – ez több mint elegendő a kényelmesen másfél tonna alatti menetkész tömeg mozgatásához. Bár a mechanika jelentős része egyedi fejlesztés – az osztómű, a differenciálművek és persze a futómű –, összességében a komponensek több mint a fele a sztenderd alkatrészraktárból származik, ami olcsó gyártást, gyors szervizelhetőséget és főleg megbízhatóságot jelent, ami a műfajban jellemző igénybevétel mellett különösen nagy előnynek hangzik. Persze mielőtt sorozatgyártásba kerülhetne a Scion 01, kell neki találni egy normális nevet – az egykori Scion márka alighanem csak fiatalos, formabontó arculata miatt került képbe, sokkal valószínűbb, hogy Toyotaként (esetleg a GR zászlaja alatt) kerül forgalomba a jármű. A felfüggesztés geometriáján is finomítani szándékoznak – jelenleg 66 cm-es rugóúttal gazdálkodhat a pilóta. A fékek a Toyota GR Corolláról származnak, és ez vélhetően így is marad. Egy jelentős módosításról is szó lehet: a négyüléses hibrid modell – amely lassú tempónál képes tisztán elektromos üzemben, azaz teljesen csendben haladni – mellett elképzetlhető, hogy készül majd egy kétszemélyes, tisztán belső égésű verzió. Elképzelésekből tehát nincs hiány, már csak arra van szükség, hogy valaki ott fenn rábólintson a tervekre – minél feljebb, annál jobb. Lehet, hogy fel kellene ajánlani Tojoda Akiónak néhány körre a szokatlan Toyotát… A modellről korábban itt írtunk. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

Náksival, Kiss Norbival, Molnár Andival és Lotfi Begivel zárja az adventi gyűjtését a Noé, a Szurkolók és a Macskaárvaház

2025.12.18.
Többek között a Noé Állatotthon, a Szurkolók az állatokért mozgalom, és a Macskaárvaház Alapítvány aktivistái álltak az adventi időszakban az ünnepi pult mögött, és beszélgettek sokezer emberrel az állatvédelemről.  A nagyhetes Vörösmarty téri adventi állatvédelemi karácsonyi program zárásaként, december 21-èn, advent utolsó vasárnapján, délután 4-kor, mások mellett a világhírű, hétszeres Európa bajnok magyar autó versenyző Kiss Norbi, és az Európa-szerte népszerű sztár dj Náksi Attila, valamint  Lotfi Begi sztár dj és Molnár Andrea táncművész, műsorvezető, a Toyota márka nagykövete lesznek a vásári forgatag állatvédelemi standjának vendégéi.   Ők évek óta segítik a hazai állatvédők munkáját. De például Kiss Norbi egy évtizede kuratóriumi tagként, Náksi Attila pedig másfél évvel ezelőtti megalakulása óta önkéntesként áll a Macskaárvaház állatmentő missziója mellett.  - Számunkra ez a nap nem csak a karácsony, de az állatvédelem ünnepe is, hiszen óriási megtiszteltetés és elismerés, hogy Budapest szívében, a világ legszebb karácsonyi vásárának lehetünk résztvevői immáron második éve - fogalmazott Kapin Ricsi, a Szurkolók az állatokért mozgalom vezetője, aki hozzátette: egészen december 21, vasárnap estig lehet a Vörösmarty téren pénz, és állateledel adománnyal segíteni az állatvédők munkáját.  Aki Molnár Andreával, Kiss Norbival, Náksi Attilával és Lotfi Begivel szeretne találkozni, annak december 21-èn, délután négyre érdemes ellátogatnia a budapesti Vörösmarty téri adventi forgatagba a Noé, a Szurkolók és a Macskaárvaház standjához.   
Címkék: 

Megérkezett a továbbfejlesztett Volvo Cars alkalmazás

2025.12.18.
A továbbfejlesztett Volvo Cars alkalmazás áttervezett kezdőképernyőn mostantól közvetlenül elérheti a klímavezérlést, a töltési információkat és a digitális kulcs funkciókat – mindezt az okosabb vezetési élmény érdekében. A Volvo Cars-nál hiszik, hogy a prémium élmény nem csupán a megjelenésről szól, hanem arról is, hogyan érez, hogyan működik, és mennyire illeszkedik az életéhez. Autóik ezt a filozófiát testesítik meg – a dizájn, a biztonság és az innováció harmonikus egységét, amely egyedülálló Volvo-élményt nyújt. Most ugyanez a gondolkodásmód a tulajdonos zsebébe is elérkezik. Az újratervezett felület az igazán fontos funkciókat helyezi előtérbe: az éghajlat-beállítások, a töltési állapot és az autó helyzete most még áttekinthetőbben, egy pillantással elérhető. Most még gyorsabban beállítható a Volvo belső hőmérséklete. "Egyszerűen nyissa meg az alkalmazást, és érintse meg a kezdőképernyőn az egyetlen gombot – autója már készen is áll, és kellemesen meleg lesz, mire Ön indulásra kész." A digitális kulcsfunkcióval egyszerűen megosztható az autó a családtagokkal – ők pedig saját telefonjukról nyithatják és vezethetik a járművet. Nincs többé elveszett kulcs, nincs több várakozás. Az alkalmazást úgy tervezték, hogy a Volvo vezetési élmény természetes kiterjesztése legyen – nem csupán egy kiegészítő. Egyszerre testesíti meg a skandináv formatervezés alapértékeit: az egyszerűséget, a szépséget és a célszerűséget. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  
Címkék: 

Két járművet is tönkretett az autószerelő - értékes alaktrészeket lopott

2025.12.18.
Közleményük szerint a férfi 2020-ban és 2021-ben autószerelőként dolgozott. Kistarcsán bérelt műhelyében fogadta az ügyfeleket, akiktől átvette javításra a gépkocsikat, továbbá a beszerelendő alkatrészeket vagy azok árát. A vádlott az egyik sértettel motort vetetett és fékbetétre további pénzt kért tőle, azonban a motort nem szerelte be és az alkatrészeket sem vette meg. A férfi a másik sértettől is pénzt kért a hibásnak mondott motor cseréjére, azonban új motort nem szerzett be, az átvett pénzt pedig elköltötte. A szerelőnek nem volt elég, hogy a kocsikat többszöri ígéret ellenére sem javította meg, azokból még a bennük lévő jó alkatrészeket - így például generátort, katalizátort, lámpát, rádiót, hengerfejeket, magasnyomású szivattyút, turbót - is kiszerelte, majd a működésképtelenné vált autókat a szerelőműhely előtt hagyta, ahonnan a sértettek szállíttatták el azokat. A vádlott összesen csaknem 1 millió 300 ezer forint kárt okozott a sértetteknek - írták. A Gödöllői Járási Ügyészség a férfit sikkasztás bűntettével és annak vétségével vádolja, vele szemben próbaidőre felfüggesztett szabadságvesztés és pénzbüntetés kiszabását, valamint az okozott kár megtérítését indítványozza. Az ügyben a Gödöllői Járásbíróság fog dönteni - áll a közleményben.  

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója