Jön a nagy fordulat: tachográfot kapnak a kisteherautók 2026-tól

2025.12.24.
Az Európai Unió Mobilitási Csomagja új időszámítást hoz a könnyű haszonjárműves szektorban. A változás célja egyértelmű: véget vetni annak a gyakorlatnak, hogy a 3,5 tonna alatti járművek – a kevésbé szigorú szabályok miatt – lényegében ugyanazokat a nemzetközi fuvarokat teljesítsék, mint a kamionok, miközben a sofőröket nem kötötték a vezetési- és pihenőidő előírásai, és a járműveket nem fedte le tachográfos ellenőrzés. A könnyű haszonjárművek piaca az utóbbi években jelentősen bővült, és egyre több vállalkozás fordult a furgonos fuvarozás felé, épp a lazább szabályozás és az alacsonyabb költségek miatt. A 2026-os szigorítás ezért egy tudatos uniós beavatkozás eredménye, amellyel a jogalkotók egységes, átlátható keretet akarnak teremteni. A tachográfos ellenőrzések szigorodása nem előzmény nélküli. Az Autószektor több esetben is beszámolt arról, milyen gyakran találkoznak a hatóságok manipulációval vagy túlvezetéssel a hazai utakon. Amikor a NAV két sofőrnél a tachográf manipulálására alkalmas eszközt talált, az ügy egyértelműen rávilágított arra, hogy a menetíró kijátszása nem egyszerű szabályszegés, hanem komoly munkaügyi és közlekedésbiztonsági kockázat. Egy másik esetben a rendőrök olyan járművezetőt kapcsoltak le, aki több mint 13 órán keresztül vezetett megállás nélkül, élesen rávilágítva arra, miért létfontosságú a vezetési idők pontos nyomon követése. A 2026-ban kisteherautókra is kiterjesztett kötelezettség a második generációs, úgynevezett intelligens tachográfok rendszerébe illeszkedik. Ezek a készülékek már nem egyszerű menetírók: GNSS-alapú helymeghatározással automatikusan rögzítik a határátlépéseket és a vezetési eseményeket, képesek vezeték nélküli adatkommunikációra, és erős manipuláció-védelmi funkciókkal rendelkeznek. Az Autószektor korábban külön háttércikkben mutatta be az intelligens tachográfok működését és ellenőrzési szerepét, amely tökéletesen megmutatja, milyen technológiai rendszerbe illeszkednek majd a 2,5–3,5 tonnás járművek is. A GNSS-alapú helymeghatározás lényege, hogy a tachográf műholdas rendszerek (GPS, Galileo, GLONASS stb.) jeleit használja a jármű pontos pozíciójának meghatározására. A készülék több műhold jeléből számolja ki a jármű helyét, sebességét és mozgási irányát, így automatikusan és hitelesen rögzíti például a határátlépéseket és a vezetési eseményeket. A magyar fuvarozók számára a legnagyobb változást az jelenti majd, hogy a 2026 utáni nemzetközi furgonos fuvarok nem indulhatnak el tachográf nélkül. A vállalkozásoknak be kell szereltetniük a készülékeket, ki kell alakítaniuk a rendszeres adatletöltési és archiválási folyamatokat, és fel kell készíteniük a sofőröket a megfelelő üzemmódok használatára. Szűkülhet a manőverezési tér is azoknak, akik eddig a kiskapukra építették üzleti modelljüket. A lépés ugyanakkor tisztább versenyfeltételeket teremt, és várhatóan csökkenti a túlvezetésből, fáradásból eredő balesetek kockázatát. Főhet a feje az érintetteknek - az új intézkedés a biztonság mellett nagy bizonyossággal a költségeket is növelni fogja (kép: ELA) A szabályozás nem mindenkit érint: a belföldi fuvarokat végző, illetve saját célra árut szállító kisteherautók továbbra sem lesznek tachográf-kötelesek. A kötelezettség kizárólag azokra a vállalkozásokra vonatkozik, amelyek díj ellenében végeznek nemzetközi áruszállítást vagy más országon belüli kabotázs munkát. Az uniós cél így egyértelmű: ott avatkoznak be, ahol a munkavállalói terhelés, a gazdasági verseny és a közlekedésbiztonság szempontjai ezt valóban szükségessé teszik. Mit tud az intelligens tachográf (G2V2)? Az intelligens tachográf második generációja műholdas helymeghatározással működik, automatikusan rögzíti a határátlépéseket, képes vezeték nélküli ellenőrzésre, és minden vezetési, pihenő- és munkaidővel kapcsolatos eseményt digitálisan tárol. A rendszer egyik legfontosabb előnye, hogy gyakorlatilag megszünteti a manipuláció lehetőségét, és valós idejű képet ad a járművek mozgásáról és a sofőrök terheléséről.   Forrás: European Labour Authority (ELA) – LCV tachograph 2026 tájékoztató Nyitókép: ELA  

A BMW müncheni gyára is felkészül a Neue Klasse érkezésére

2025.12.24.
Az „általános funkciótesztek” során minden rendszer próbaüzemet fut, hogy a gyártástervező szakemberek és a gyár technikusai alaposan megvizsgálhassák a gépeket. Ilyenkor a sorozatgyártás összes fázisa alkatrészek nélkül történik, mígnem ciklusról ciklusra, végül egy láthatatlan jármű áll össze. Noha kézzelfogható autó egyelőre nem készül, e folyamat garantálja, hogy később minden zökkenőmentesen és a tervek szerint zajlik majd. „Fontos mérföldkőhöz érkeztünk, épp az ünnepek előtt: az összes gyártótechnológia és –berendezés készen áll, miközben munkatársainkat gőzerővel képezzük az új BMW i3 érkezésére” – nyilatkozta Peter Weber, a BMW Group müncheni gyárának igazgatója. „Jelentős lépéseket teszünk az első előszériás járművek gyártása felé vezető úton, amelyek ezután teljes egészében nálunk látnak majd napvilágot” – tette hozzá. A létesítmény munkatársainak erre ugyanakkor még várniuk kell néhány napot: az új BMW i3 összeszerelési fázisai – amelyeket eddig a BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központja (FIZ – Research and Innovation Center) tesztelt – januárban költöznek át a müncheni gyárba. E lépéssel minden technológia egy helyen lesz a teljes gyártórendszer szigorú tesztelésének folytatásához. Az új BMW i3 sorozatgyártása 2026 nyarán veszi kezdetét. A BMW Group müncheni gyára részletekbe menően alkalmazza a jövőbe mutató BMW iFACTORY gyártási stratégia alapelveit. Az új karosszériagyártó csarnokot és az új összeszerelő sort már az első lépéstől kezdve digitálisan tervezték és váltották valóra. A présüzem és a fényezőcsarnok meglévő berendezéseit ugyancsak integrálták a BMW Group virtuális gyárába, amely lehetővé tette, hogy a szakemberek az új modellgeneráció összes technológiáját virtuálisan, jóval előre alaposan leteszteljék. Az elmúlt 18 hónap során a gyár területének körülbelül egyharmada átfogó átalakításon esett át. A régi csarnokokat lebontották, helyükre új összeszerelő és logisztikai központot, illetve új karosszériaüzemet építettek – mindezt úgy, hogy a létesítményben közben továbbra is naponta 1 000 darab új 3-as és 4-es BMW készül. Az új BMW i3 sorozatgyártása a tervek szerint 2026 második felében kezdődik. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

Nőtt az új autók száma az EU-ban, egyre több köztük az elektromos

2025.12.24.
Az ACEA összesített adatai szerint novemberben az Európai Unióban összesen 887 491 új személyautót helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben 2,1 százalékos növekedést jelent. Az év első tizenegy hónapjában az új autók regisztrációja 9 860 092 darabot tett ki, ami 1,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának volumenét. A szövetség ugyanakkor jelezte, hogy a forgalomba helyezések száma továbbra is elmarad a koronavírus-járvány előtti szintektől. Az akkumulátoros elektromos autók piaci részesedése 16,9 százalékot tett ki az év első tizenegy hónapjában, ami összhangban van az idei évre vonatkozó előrejelzésekkel, de további növekedésre van szükség a fenntartható átmenet fenntartásához. A hibrid-elektromos járművek bizonyultak a vásárlók legkedveltebb választásának, miközben a plug-in hibridek is folyamatosan erősödnek. Az év első tizenegy hónapjában az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése 1 662 399 darabot ért el az Európai Unióban, ami 16,9 százalékos piaci részesedést jelent. A forgalomba helyezett akkumulátoros elektromos autók száma az előző év azonos időszakához képest 27,6 százalékkal emelkedett, és a növekedést elsősorban a négy legnagyobb piac hajtotta: Németországban 41,3 százalékkal, Belgiumban 10,2 százalékkal, Hollandiában 8,8 százalékkal, valamint Franciaországban 9,1 százalékkal több ilyen járművet helyeztek forgalomba. Novemberben egyedül az akkumulátoros elektromos autók száma 188 730 darabra nőtt, ami 44,1 százalékos bővülést mutat az előző év novemberéhez viszonyítva. A hibrid-elektromos autók regisztrációja 3 408 907 darabot tett ki január és november között, ami 34,6 százalékos piaci részesedést eredményezett. Ez a kategória az előző év azonos időszakához képest 14,5 százalékkal bővült, köszönhetően a kulcspiacokon tapasztalt növekedésnek: Spanyolországban 26 százalékkal, Franciaországban 24,2 százalékkal, Németországban 8,7 százalékkal, valamint Olaszországban 7,9 százalékkal többet regisztráltak. Novemberben a hibrid-elektromos autók száma 301 819 darabra emelkedett, ami 4,2 százalékos növekedést jelent az előző év novemberéhez képest. A plug-in hibrid elektromos autók forgalomba helyezése 912 723 darabot ért el az év első tizenegy hónapjában, ami 9,3 százalékos piaci részesedést képvisel, szemben az előző évi 7,1 százalékkal. Ez a kategória 33,1 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, elsősorban Spanyolországban 113 százalékos, Olaszországban 80,6 százalékos, valamint Németországban 62,7 százalékos növekedésnek köszönhetően. Novemberben a plug-in hibridek száma 91 699 darabra nőtt, ami 38,4 százalékos emelkedést mutat az előző év novemberéhez viszonyítva. A benzin- és dízelüzemű autók együttes piaci részesedése 36,1 százalékra csökkent az év első tizenegy hónapjában, szemben az előző évi 45,8 százalékkal. A benzines autók regisztrációja 2 665 739 darabra esett vissza, ami 18,6 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben piaci részesedésük 27 százalékra zsugorodott a korábbi 33,7 százalékról. A dízelautók száma 890 022 darabra mérséklődött, ami 24,4 százalékos visszaesést mutat, és piaci részesedésük 9 százalékra csökkent. Novemberben a benzines autók száma 206 448 darabra, a dízelautóké 70 120 darabra csökkent, ami rendre 21,9 százalékos és 23,2 százalékos csökkenést jelent az előző év novemberéhez képest.  

Nagysebességű vasúti hálózattal fokozná versenyképességét az EU

2025.12.24.
Az uniós biztos hangsúlyozta, az Európai Bizottság versenyképesség és a fenntarthatóság megerősítését célzó terve felgyorsítja beruházásokat azzal a céllal, hogy az Európai Unió közlekedési rendszere hatékonyabbá, hozzáférhetőbbé, tisztábbá és ellenállóbbá váljon. A nagysebességű vasúti hálózatok kiépítésére vonatkozó cselekvési terv azokat a lépéseket határozza meg, amelyek ahhoz szükségesek, hogy 2040-re gyorsabb és jobban összekapcsolt európai hálózat jöjjön létre. Célja, hogy csökkentse az utazási időt, és a vasutat vonzóbb közlekedési formává tegye a rövid távú légi utazásokkal szemben. Ez - mint közölte - növeli az utasok számát, valamint fellendíti a regionális gazdaságokat és a turizmust. A transzeurópai közlekedési hálózatra (TEN-T) építve a terv a főbb csomópontot jelentő városok legalább óránkénti 200 kilométeres, vagy annál nagyobb sebességű vasúti összeköttetését irányozza elő. A terv előírná az uniós szintű irányítás megerősítését, a határokon átnyúló távolsági szolgáltatások összehangolását, valamint a szabványosítást és az engedélyezést. A rövidebb utazási időkön túl a terv enyhíti a torlódásokat és felszabadítja a kapacitást a hagyományos vonalakon, elősegíti az éjszakai vonatokat, az árufuvarozást és a katonai mobilitást, miközben erősíti Európa versenyképességét a turizmus és az ipar területén. A terv megújuló és alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokba történő beruházások fellendítését is célozza a légi és a vízi közlekedésre összpontosítva. Az uniós bizottság azt kívánja elérni, hogy 2035-ig körülbelül 20 millió tonna fenntartható üzemanyag álljon rendelkezésre, amihez mintegy 100 milliárd euró beruházásra van szükség. Fotó forrása: euractiv.com "A biológiai és nem biológiai üzemanyagok hazai termelésének felgyorsításával Európa csökkentheti az importált fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségét, növelheti iparágai versenyképességét, és globálisan vezető szerepet tölthet be a tiszta energiára való áttérésben" - fogalmazott az uniós biztos. Fitto elmondta, az uniós bizottság szerint 2027-ig legalább 2 milliárd eurót kell befektetni fenntartható alternatív üzemanyagok előállításába. Ebből 300 millió eurót a hidrogénalapú üzemanyagok támogatására a légi közlekedés és a hajózás számára, 446 millió eurót a szintetikus repülőgép-üzemanyaggal és tengeri szállítást végző hajók üzemanyagával kapcsolatos fejlesztésekbe, 133,5 millió eurót az üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásba és innovációba. A brüsszeli testület emellett egy kísérleti projekt elindítását tervezi 2025 végéig, amelynek célja legalább 500 millió euró mozgósítása a szintetikus repülőgép-üzemanyaggal kapcsolatos projektekre.  

Kína bizonyos utakon engedélyezi a 3. szintű önvezető autókat

2025.12.24.
Kínában az Ipari és Információtechnológiai Minisztérium (MIIT) hivatalosan jóváhagyta a 3. szintű autonóm vezetési képességekkel felszerelt nyilvános robot-taxi szolgáltatás elindítását, ami az első ilyen jellegű szolgáltatás a belső piacon. Az engedéllyel közlekedő önvezető járművek Csungkingban, a Belső Körgyűrű, az Új Belső Körgyűrű és a Yudu sugárút szakaszain mozoghatnak. Pekingben a Jing-Tai gyorsforgalmi úton, a repülőtér északi gyorsforgalmi útján és a Daxing repülőtér gyorsforgalmi útján közlekedhetnek majd. A járművek, amelyeknek az MIIT megadta az engedélyt a csungkingi üzemeltetésre, egy Changan Automobile elektromos szedán (egysávos, autonóm vezetést támogat autópályákon és városi gyorsforgalmi utakon, maximális sebességgel 50 km/h) és egy Arcfox elektromos szedán Pekingben. Ez utóbbi szintén egyetlen sávon belül, autópályákon és városi gyorsforgalmi utakon max. 80 km/h sebességgel. Ide tartozó hír, hogy a Hyptec – a GAC ​​prémium elektromos márkája – nemrégiben bejelentette: engedélyt kapott a 3. szintű autonóm vezetési közúti tesztekre, szintén meghatározott feltételek mellett. Ezek a tesztek lehetővé teszik a járművek számára, hogy kijelölt autópálya-szakaszokon akár 120 km/h sebességgel, autonóm módon közlekedjenek. Az MIIT közzétette a „Biztonsági követelmények az intelligens, összekapcsolt járművekben használt kombinált vezetéstámogató rendszerekre” című nemzeti szabványtervezetet, amely hivatalosan a 3. szintű rendszereket „feltételes automatizálásként” határozza meg. Eszerint az autóvezetők vezetők - előre meghatározott szakaszokon és feltételek mellett - teljesen átállhatnak automata közlekedésre.  

Fejlesztik a határátkelőhelyeket az ukrán és a szerb határon

2025.12.24.
Kiemelték, hogy a csaknem 1,3 milliárd forint európai uniós támogatással és a magyar állam társfinanszírozásával megvalósuló fejlesztések gördülékenyebbé, gyorsabbá és biztonságosabbá teszik a határátkelést. A röszkei autópálya határátkelő 2025 októberében.  Fotó: MTI/Oláh Tamás A digitálisan vezérelhető táblák valós időben mutatják, hogy az egyes forgalmi sávokban milyen járművek vagy utasok közlekedhetnek, ezáltal segítik elkerülni a hibás sávválasztást és csökkentik a torlódások kialakulását. A rendszer lehetőséget nyújt arra is, hogy bizonyos sávokat szükség esetén kétirányú forgalomra használjanak, így jobban alkalmazkodva az aktuális forgalmi helyzethez - ismertették a közleményben. Közölték azt is, hogy a NEKOR a modernizálás után alkalmas lesz a papíralapú iratok digitális feldolgozására is, ami gyorsabb és pontosabb adminisztrációt tesz lehetővé, és jelentősen megkönnyíti az okmányok eredetiségének vizsgálatát. A fejlesztés segíti a hamis iratok kiszűrését is, és hozzájárul azoknak a jelentéseknek az elkészítéséhez, amelyek a közokirat-hamisítás elleni fellépést szolgálják. A projektfejlesztések várhatóan 2027. július 30-ig valósulnak meg - tették hozzá.  

Herbert: Senki sem lesz biztonságban, ha Verstappen váltani akar

2025.12.24.
Noha a négyszeres világbajnok szerződése 2028 végéig szól, a jövőjével kapcsolatos találgatások szinten minden évben lángra kapnak. Így volt ez 2025-ben is, mielőtt Verstappen eldöntötte, jelenlegi csapatával, a Red Bull-lal marad, velük vág neki a jövőre induló új érának is. Max Verstappen - Fotó: Red Bull Abban az esetben viszont, ha a bikások visszaesnek, és nem tudnak gyorsan kimászni a gödörből 2026-ban, sokak szerint véget érhet az együttműködés, Verstappen ugyanis – és ezt már jelezte is – ütőképes, bajnokesélyes autóra vágyik. És minden bizonnyal lesznek jelentkezők, akik ezt meg szeretnék neki adni a Red Bullon kívül is. 2025-ben a Mercedes nyíltan vállalta, hogy érdeklődik a holland klasszis iránt, a nemzetközi sajtóban pedig felmerült, az Aston Martin is fontolóra vette a szerződtetését (egy időben számos cikk jelent meg arról, hogy a zöldek rekordfizetést ajánlanak neki). A korábbi F1-es futamgyőztes, Johnny Herbert a témával kapcsolatban nemrég arról beszélt, a két említett istálló mellett a többi rivális is biztosan fontolóra fogja venni Verstappen szerződtetését, így szerinte jövőre senki sem érezheti biztosnak a helyét. „A rajtrácson minden versenyzőnek aggódnia kell a 2027-es üléséért” – jelentette ki. Johnny Herbert - Fotó: XPB „Ha a Red Bull nem végez elképesztő munkát jövőre, Max valamelyik élcsapat ülésére fog pályázni. Maxban van egyfajta erő… megvan benne az a brutális képesség, hogy amikor átvág a mezőnyön, mindenki a visszapillantó tükröt figyeli” – magyarázta. „Megfélemlít és a megfélemlítés olyasmi, amivel akkor is élni fog, amikor eljut arra a pontra, hogy ő válogathatja meg, hová akar igazolni. Ez ismét olyasmi lesz, amitől a versenyzők féli fognak. Ez a történet korántsem ért még véget. Szerintem egyértelmű, hogy jön még egy, kettő vagy akár három, négy cím is. Ő válogathat, ő irányíthatja a pilótapiacot” – emelte ki. További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!  

Újra lehetnek légi járatok Pécs és München között

2025.12.24.
Az Irány Pécs Kft., a Skyhub PAD GmbH és légitársasági partnere, a Danish Air Transport szándéknyilatkozatot írt alá, amely megteremti a lehetőségét annak, hogy 2026 tavaszán újrainduljanak a menetrend szerinti járatok a város repülőteréről. Fotó: Pécs-Pogány Airport A Pécs–Pogány Repülőtér közösségi média oldalán megjelent közlés szerint a járatok hetente két alkalommal közlekednének Münchenbe. A konkrét menetrendi információkat a közeljövőben osztják meg a tájékoztatás szerint. Fotó: ATR A Danish Air Transport (DAT) dán légitársaság repülőgépeit más légitársaságok, utazásszervezők részére adja bérbe személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt (ún. wet-lease/ACMI) konstrukcióban. Flottájában 8 ATR42-es és 7 ATR 72-es turbólégcsavaros, valamint 5 Airbus A320-as és egy A321-es sugárhajtású repülőgép teljesít szolgálatot. A flotta átlagéletkora 24 év felett van. Forrás: airportal.hu  

Feltámasztják az RR és a Bentley spanyol riválisát

2025.12.23.
A kezdeményezés mögött Miguel Fenollosa Ricart áll, aki a Pegaso alapítójának, Wifredo Ricartának a dédunokája. A vállalkozó ezzel a projekttel szeretné ápolni családja örökségét, és újra életre kelteni azt a márkát, amely az 1950‑es években Spanyolország legszebb autóit alkotta meg. A dédunoka megalapította a dicső vállallat a modern változatát, a Ricart Cars céget, amely legyártja a legendás Pegaso utódját, amely a Ricart Z‑102 nevet kapja. A prototípus formavilága erősen idézi az eredeti modell eleganciáját: hosszú a motorháztető, áramvonalas a tetőív, kiszélesítettek sárvédők és kerekek a fényszórók. A sportos karakternek nyomatékot ad négy krómozott kipufogóvég, amely szintén a Pegaso híres stíluselemei közé tartoztak. A Ricart Z‑102 műszaki tekintetben is figyelemre méltó jármű lesz. A terveket egy 5,0 literes, turbófeltöltős V8‑as motor köré építik, amely mintegy 750 lóerőt ad le. Ez a teljesítmény lehetővé teszi, hogy az autó 3,5 másodperc alatt gyorsuljon fel százra, végsebessége pedig elérje az óránkénti 300 kilométert. A kínálat később egy sportosabb változattal is bővülhet, amely nevében a „T” betűt viseli majd, utalva a Pegaso Z‑102 Touring Berlinetta ikonikus modelljére. A gyártó szándéka szerint mindössze 86 példány készül majd az újjászületett Ricart Z‑102‑ből, ami tovább növeli az autó exkluzivitását. Az előzetes becslések szerint az ár 250 és 300 ezer euró között mozog majd, így a modell valóban a nagy presztízsű luxusmárkák közvetlen riválisává léphet elő. A limitált széria, a történelmi háttér és a kifinomult technikai tartalom együtt azt vetíti előre, hogy a Ricart Z‑102 a gyűjtők és a luxusautók rajongóinak egyik kedvence lesz.
Címkék: 

Elkészült Kína első erős Wankel-motorja

2025.12.23.
A kínai szaksajtó szerint a motor sorozatgyártása a tervek szerint már 2027-ben megkezdődik. A Dongan ismertetése szerint az R05E egytárcsás Wankel-típusú motor, amelynek ívelt oldalélű háromszög alakú forgórésze van. A konstrukció független áramkörű kettős gyújtást, kis tömegű excentrikus tengelyt és kiegyensúlyozó rendszert, valamint integrált vízköpenyt kapott. A vállalat szerint ez nagy teljesítménysűrűséget, kedvező zaj- és vibrációvédelmet (NVH), illetve kis méretet eredményez, amitől a motor ideális választás lehet közepes és nagy méretű, akár személyzetet  is szállító, alacsonyan repülő eszközök számára. A prototípus legfeljebb 6500-as fordulatszámot ér el, csúcsteljesítménye pedig 53 kW. Az energiahatékonyság javítása érdekében öntött alumínium házat és kompozit nanogyémánt súrlódáscsökkentő bevonatot alkalmaznak, ami mérsékli a kopást és a hőterhelést. Kína néhány éve stratégiai ágazatnak nyilvánította az úgynevezett „alacsony légteres” ágazatot, amely a földfelszín felett nagyjából ezerméteres magasságig zajló légi tevékenységekre, fel‑ és leszállásra képes elektromos járművekre (eVTOL) korlátozódik. A kormány több fejlesztési programot is indított, amelyek célja a gyorsan bővülő iparág kiépítése, legyen szó áruszállításról, városi légi mobilitásról vagy más különleges szolgáltatásokról. A Dongan más forgódugattyús erőforrásokon is dolgozik, köztük hagyományos szívó és turbófeltöltős változatokon, amelyeket közepes és nagy magasságban repülő pilóta nélküli légi eszközökön fognak alkalmazni. A projektekben olyan  kínai óriások vesznek részt, mint az elektronikus eszközöket és mobiltelefonokat gyártó Huawei és a dróngyártás „királya”, a DJI. A Dongan története egészen 1948-ig nyúlik vissza, A cég mára a kínai állam résztulajdonában működő, tőzsdén jegyzett vállalattá nőtte ki magát. Fő profilja az autóipari motorok, váltók és hatótávnövelő rendszerek fejlesztése és gyártása.  
Címkék: 

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója